לפני כ-130 שנים החל קפטן אלי ג'ואל אנסן, שהיה דייג, לייצר בגדים אטומים למים משום שבכל פעם שיצא להפלגה היו בגדיו נספגים במים ונשארו רטובים כל זמן שהותו בים. כבר בשנה הראשונה מכר כ- 2000 פריטים, בחמישית – כ-10,000 ולאחר 20 שנים – 60,000 בקירוב.
הרעיון של ייצור ציוד איכותי במחירים נמוכים נחל הצלחה גדולה, וב-1877 הקים קפטן אנסן את חברת Helly Hansen הפועלת בהצלחה עד היום. תוך זמן קצר רכשה החברה מוניטין בקנה מידה בינלאומי, אך קפטן אנסן לא קפא על שמריו והחל בייצור בדים קלים ועמידים יותר למים. המפתח להצלחת מוצריו היה ניסויים לפני כניסתם לשוק. אנסן האמין במוצריו והגיב בכעס כלפי מי שהעזו לפקפק באיכותם.
ההקפדה הבלתי מתפשרת על האיכות הגבוהה הביאה להתייקרות המוצרים. למרות זאת הלכו המכירות וגברו, וכבר בשלהי המאה ה-18, ייצאה החברה את מוצריה לדנמרק, לשוודיה, לאנגליה, לדרום אפריקה ולצ'ילה.
בשנת 1914 נפטר קפטן אנסן ובנו האלי ירש את מקומו בחברה. האלי היה בעל תפיסה מודרנית, צעירה ועתידנית והתחייב להוביל את HH אל ראש הפסגה הטכנולוגית. ואכן האלי לא אכזב: במהלך השנים פיתחה החברה בדים באיכות גבוהה ביותר, שבמהרה רכשו לעצמם מוניטין בשל היותם אטומים לחלוטין למים, מתייבשים במהירות ונוחים ללבישה.
האלי נפטר ב-1938 ובנו לייב בן ה- 24 קיבל לידיו את הניהול. לייב המשיך בדרכם של אביו וסבו תוך חיזוק המסירות והאמון בחברה. העובדים ראו בחברה "משפחה", הם נהנו מביטוח בריאות ומתקנות בטיחות גבוהות, שאז עדיין לא היו מקובלות.
בשנת 1950 הרחיבה HH את קו מוצריה ונכנסה לתחום ביגוד הפנאי. היא החלה לייצר ביגוד לדיג, לרכיבה על אופנועים, לשייט ולכל פעילויות ספורט החורף.
ב-1960 פרצה החברה לשוק העולמי עם מוצר דומה מאוד לפליסים של היום, העשוי מחומר קל, נעים ומחמם, ויחד עם זאת – אטום למים.
פריצה טכנולוגית נוספת ארעה ב-1970, עם הופעתו של אריג חדש בתחום הביגוד התרמי – LIFA (שעד היום נודע בשל איכותו הגבוהה). אריג זה זכה בפרס נובל וייחודו בטכנולוגיית הסיבים שבה הוא מיוצר, בעיצוב, בגזירה ובתפירה. LIFA הוא אריג תרמי המשאיר את הגוף יבש לאורך זמן ומתפקד כ"עור שני", וכך נולדה שיטת שלושת השכבות:
1. שכבת הבסיס – ביגוד תרמי
2. השכבה התרמית – מיקרו פליס
3. שכבת ההגנה – מעיל.
במהלך 20 השנים הבאות פרצה חברת HH לשוק העולמי והגשימה בכך את חלומו של קפטן האנסן, מייסד החברה. בגדיה נמכרו ברחבי העולם, וזכו אף להכרה באולימפיאדות השונות כאשר המשתתפים – גולשים, שייטים, רוכבי אופניים, מטפסי הרים, גולשי סקי וסנובורדיסטים – בחרו ללבוש את בגדי החברה.
היום נחשבת החברה כמובילה בתחומי ה- Out door, ספורט החורף, ספורט המים, בגדי עבודה – החל מעובדי ענפי החקלאות השונים ועד לעובדי מפעלים ודייגים – וכן בתחום בגדי ההצלה וההישרדות, שעד היום נתפרים ביד.
HH הינה שחקן עיקרי בשוק העולמי והיא מפתחת מאות מוצרים מדי שנה. לחברה נציגויות ביותר מ-40 מדינות ומחזור מכירות של יותר 250 מיליון אירו בשנה…
HH הינה אחת מהחברות המובילות בעולם ולא בכדי בחרה ב"סקימולטור" כמי שייצג אותה בישראל ויצליח להעביר את המסר החרוט על דגלה:
"מוכרים איכות ולא מחיר…"