בחירת מזוודה

  • מזוודה רכה בד"כ קלה יותר אך פגיעה יותר לטלטלות הצפויות לה בדרך.
  • מזוודה מתרחבת, מאפשרת הוספת נפח איחסון.
  • רצוי שיהיו כיסים חיצוניים בחזית.
  • רצוי שתהיינה הגנות גומי בפינות.
  • רצוי "חלון" מפלסטיק קשיח בחזית ובמקום נוסף, אשר ניתן להשחיל לתוכו את פרטי הנוסע.
  • רצועה נוספת ניתקת המשמשת לתליית תיק נוסף בעת ההסעה מהווה יתרון.
  • רצוי להוסיף סימון לדוגמא סרט צבעוני לזיהוי מהיר יותר על המסוע.
  • שימו לב למזוודה בעלת כיסים פנימיים אשר מאפשרים הפרדה בין חלקי הביגוד, הנעליים הטואלטיקה, הכביסה וכו'. כך שהחלוקה הפונקציונאלית תהיה מתואמת לאופי וסגנון ההצטיידות שלך.
  • עדיפות לרצועות פנימיות להידוק תכולת המזוודה ומחיצות הפרדה.
  • רצוי לוודא גם ידית הסעה טלסקופית וגם ידית נשיאה.
  • רצוי מזוודה בעלת שני גלגלים. מזוודה עם 4 גלגלים נוחה מאד ל"גילגול" במשטח ישר וחלק כיוון שהיא מצויידת בגלגלים חיצוניים = על מנת שיתאפשר סיבוב של 360 מעלות לכל גלגל ולכן רב גם הסיכוי לפגיעותם. לעומת זאת מזוודה עם שני גלגלים נוחים יותר במשטחים לא חלקים
  • שימו לב לרוחב שיני הרוכסנים חשוב שתהיינה גדולות וקשיחות*.
  • בשדות תעופה שונים קיים שירות ניילון מזוודות. מומלץ לא להתעצל ולהיעזר בו, וכך לשמור על המזוודה.
  • רצוי לבדוק את משך תקופת האחריות הניתנת על המזוודה הנרכשת, נתון המשתנה מחברה לחברה ויש בכך רמז לאיכות… חשוב לזכור שאין חוכמות, מזוודה איכותית היא בדרך כלל בעלות גבוהה יותר וזאת משום שמרכיביה איכותיים יותר.  

מארג/סוג הבד: 

  • רצוי לבחור במזוודה שהבד שלה ארוג שתי וערב צפוף ואטום לרטיבות ובחלקו הפנימי יהיה מצופה פלסטיק/סיליקון.
  • רוב המזוודות עשויות מחומר סינטטי המיוצר מניילון. ככל שצפיפות החומר יותר גבוהה, כך המארג יהיה עמיד ביותר בפני חתכים וקרעים.

ידית נשיאה/הולכה:

  • ידית זו חייבת להיות טלסקופית, רצוי בעלת כפתור לחיצה להפעלתה, כאשר המנגנון פנימי ומוגן בתוך גוף המזוודה כאשר אינה בשימוש. ובנוסף רצוי שפתח יציאת הידית יהיה מכוסה בבד וסגור ברוכסן לאבטחה.
  • ידית זו חייבת להיות עשויה מחומרים "קשים" ולא גמישים, זכרו הידית אמורה לגרור מספר ק"ג רב תלוי בגודל.
  • רוחב הידית הרצוי הוא כשליש מרוחב המזוודה לצורך יציבות וחלוקת משקל. 

ידית הרמה:

  • רצוי מעור או פלסטיק קשיח.
  • טיב וחוזק הידית תלוי גם באופן בו היא מחוברת, שכן הידית אמורה לשאת בחלק מהמקרים משקל העולה על 20 ק"ג.

גלגלים:

  • לפחות מחצית מקוטר הגלגל צריך להיות מוגן על ידי גוף המזוודה.
  • הגלגלים הטובים ביותר כיום הינם גלגלי הגומי/סיליקון. גלגלים אלה הם בד"כ עם מסבים, ומעניקים עמידות לאורך זמן וגרירה נוחה ושקטה.
  • חשוב שהגלגלים יהיו ממוקמים בקצות המזוודה. פתח רחב יותר בין הגלגלים מעניק יציבות טובה יותר.
  • רצוי שלפחות חצי מקוטר הגלגל יהיה מוגן מעל ידי גוף המזוודה.

רוכסנים:

  • יש לבדוק שהרוכסנים עשויים מניילון, ובעלי ראשי רוכסן גדול וסגור
  • יש לבדוק שהרוכסנים פותחים וסוגרים בקלות ובמהירות כלומר שגוף הרוכסן תפור היטב ומתוח
  • ככל שהרוכסן עבה יותר, כך הוא יאריך ימים. ככל ששיני הרוכסן עבות יותר וגדולות יותר כך גם רמת העמידות והחוזק שלו.

 

בנוסף, רצוי תמיד להיעזר בתיק יד טוב ונוח לעליה למטוס, קצת יותר גדול מתיק יד רגיל שניתן להכניס אליו פריטים יקרים או שבירים במיוחד וגם בגדי החלפה ליום אחד למקרה שהמזוודה "תתאחר" (בעיקר בנסיעה למדינות עולם שלישי וטיסות ארוכות)