חופשת הסקי נחרטת בלב, אבל על מנת ליהנות שוב מרגעים קטנים וממראות בלתי נשכחים, כדאי להתאמץ ולתעד את החופשה בצילומים. כך אפשר לחלוק את החוויות עם אחרים, או עם עצמכם, גם ימים רבים לאחר החזרה לשגרה. צילום וסקי, הלכה למעשה
רבים מוצאים עצמם במהלך חופשת הסקי במצבים בלתי מוכרים. לפתע אופפים את היומיום תנאי קור קשים, סרבול בתנועה ומאמץ גופני. בעקבות כך, גם ברגעים היפים של החופשה, לרוב מתעצלים לעצור, להוריד את הכפפות ולצלם. בסופו של שבוע, כשמגיעים בחזרה הביתה, נותרים ללא תיעוד ממשי של החופשה, רק עם זיכרונות שעם הזמן דוהים. לפניכם צרור הסברים וטיפים מעשיים איך להפוך את הצילום לכיף, ולהוציא את המיטב מהמצלמה ומעצמכם.
איך לצלם?
שתי אפשרויות צילום עיקריות עומדות בפניכם, בהתאם למצבי הפעילות השונים. בשני המקרים מומלץ, אם אפשר, לצלם יותר מאשר פעם אחת, למניעת פספוסים.
- צלם סטטי – הצלם מחכה למצולם בהמשך המסלול, ומצלם אותו בזמן הירידה. במצב זה, על הצלם לרדת לנקודה נמוכה יותר של המדרון, להוריד את הכפפה, לכוון את המצלמה לכיוון הגולש ולסמן לו לרדת כשהוא מוכן לצילום. במקרים כאלו, רצוי להתחיל את הצילום עם זום רחב, כך שיהיה לצלם קל יותר לעקוב אחרי הגולש.
- צלם בתנועה – לרוב, סיטואציה שמצולמת בוידאו, כשהצלם גולש לצד או מאחורי המצולם. הצלם גולש כשהמצלמה מכוונת על זום רחב, המצולם גולש אף הוא באותו הזמן, והצלם מכוון את עדשת המצלמה לכיוון הגולש. שימו לב, רצוי שלא לשחק עם הזום במהלך הצילום בתנועה, ולהשאירו רחב לכל אורך הצילום.
איפה לצלם?
בחירת המיקום בו מצלמים ומצטלמים מהותית לגבי התוצאה שמתקבלת, ולכן בחירת המיקום חשובה כמו הפריטים שיכנסו לפריים עצמו.
- על המסלול – עדיף לצלם על מסלול ארוך, רחב ומתון באופן יחסי. רצוי גם להכיר אותו היטב, ולדעת מראש היכן המסלול מתפתל והיכן תנאי השלג טובים.
- מפסגת האתר – רצוי לבדוק מראש את מפת המסלולים, בה מצוינים הגבהים ומיקום פסגת האתר. גלשו לשם ומצאו את הפינה המשקיפה אל הנוף. זה המקום לבקש מגולש שחולף בדרך לצלם אתכם. סדרו עבורו את המצלמה מראש, כוונו את הזום והמנגנון הרצויים. בקשו ממנו לצלם יותר מתמונה אחת, כך שיהיה ממה לבחור.
- סנופארק – גם אם אינכם אלופי העולם בקפיצות, הרי שתמונות וסרטי קפיצות תמיד משמחים כשיושבים בבית. חפשו רמפה או מקום לקפיצה ברמתכם. עדיף שהנחיתה תהיה בירידה, כך הקפיצה נראית גבוהה יותר, הודות לזווית הצילום. הצלם יורד ראשון ומתמקם בצד הרמפה, מכוון את המצלמה ומסמן לגולש כשהוא מוכן. אם יש לכם במצלמה אפשרות לצילום אוטומטי של מספר תמונות ברצף, הרי שזהו המקום להשתמש בפונקציה זו.
- בעיירת הסקי – מקום זה איננו נפוץ בישראל החמימה, ולכן כדאי לצלם את העיירה מזוויות שונות. מומלץ לצלמה אחרי סופה, במצב מושלג ולבן, וכן ממרומי אתר הסקי.
- במסעדה במהלך המסלול – תמיד נעים להיזכר ברגעי המנוחה, ולכן תמונת גולשים עייפים אך מרוצים היושבים במסעדה עם "שיזוף משקפת" ובירה משובבת נפש.
- על הרכבל – במיוחד כדאי לצלם על הצ'רליפט, לפעמים אלו כיסאות עתיקים שהעלייה בהם נמשכת זמן רב הרבה יותר מאשר הירידה בגלישה, והנופים הנשקפים בעת הישיבה בהם נפלאים.
מתי כדי לצלם?
תזמון הוא חלק בלתי נפרד מצילום מוצלח, ולכן חשוב במקביל לבחירת האתר והפריים להתאים את התמונה לזמנים אישיים וכלליים.
- תנאי סביבה – יום עם ראות טובה ומזג אוויר חם באופן יחסי, הוא יום שמזמין לצילומים.
- עייפות – הוצאת המצלמה מהנרתיק וההכנות לצילומים עצמם, גוזלות זמן, והרי זה זמן גלישה. לכן, כשהעייפות פושה בגוף, וכבר אין מרץ לגלוש, אפשר לוותר על עצירה במסעדה או על רביצה בחדר, ולנצל את הזמן ללכידת פריימים מוצלחים.
- מסלולים פנויים – כדאי לצלם בשעות בהן המסלולים יחסית פנויים, ולא עמוסים בגולשים שיכנסו לכם לפריים. לרוב, אלו שעות הבוקר המוקדמות, שעת הפסקת הצהריים ושעה לפני סגירת הרכבלים.
- איחוד משפחתי – אלו זמנים קצובים עבור גולשים שמתחלקים לקבוצות הדרכה שונות. לעיתים, המשפחה או החברים גולשים בקבוצות הדרכה נפרדות, ברמות שונות, ובזמן שגולשים ביחד כדאי לנצל את הזמן גם לתמונות משותפות.
טיפים שימושיים
- סוללות חלופיות – כדאי להצטייד בסוללות חלופיות גם בגלישה עצמה, כך שלא תמצאו את עצמכם באמצע הצילומים עם מצלמה מושבתת.
- כרטיס זיכרון – אם יש לכם מחשב, בסוף כל יום גלישה העבירו אליו את התמונות ורוקנו את הכרטיס. לחילופין, קחו אתכם כרטיס זיכרון נוסף למקרה הצורך.
- תיהנו – הצילום עצמו והתמונות שבאות בעקבותיו הם חלק מחוויית החופשה. הסרבול והאיטיות ישכחו כשתשבו בבית ותצפו בתמונות ובסרטים מהחופשה, וזיכרונות עתירי חיוכים יגרדו לכם את קצות האצבעות לקראת החופשה הבאה.