מטרת הפיתוח של מגלש הקרווינג, הייתה ליצור מגלש קל יותר "להפעלה" בעל תנועה המשכית ובריאה יותר ומינימום מאמץ.
מגלש הקרווינג, הוא פרבולי יותר, צר במרכזו ורחב מאוד בקצותיו. פירושו של ה – CARVE הוא חיתוך הסיבובים, גלישה חלקה ללא החלקה צדדית.
צורת ה – SIDECUT והגמישות מאפשרים למגלש כיפוף כפול – של הקשת הצידית (ה – SIDECUT) ושל קשת הבסיס. גמישות המגלש, "הכיפוף הכפול" הוא המרכיב העיקרי למגלש אופטימאלי. מבנה המגלש וגמישותו מאפשרים תנועה קלה יותר, אך עם זאת, גמישותו, לא פוגעת בעמידותו בפני פיתול או התמודדותו עם זעזועים (חברות מסוימות, מציעות מנגנונים שונים, להתמודדות עם פיתול המגלשיים ושיכוך הזעזועים).
הצורה הפרבולית מקנה למגלש אחיזת EDGE מצוינת ומאפשרת לו לבצע פניות ממוקדות, מקומיות וברורות יותר מאשר המגלש הקונבנציונאלי. ככל שה – SIDECUT קטן יותר – הפניות יהיו ארוכות יותר, כלומר רדיוס גדול יותר, אך המגלש יהיה יציב יותר, במיוחד במהירויות הגבוהות. ככל שה – SIDECUT עמוק יותר – קל יותר לבצע פנייה, כלומר רדיוס הפנייה קטן וממוקד יותר.
חשוב להדגיש שפרמטרים נוספים מקלים או מקשים על הגלישה כגון גובה המגלש, קשיחותו, חומר הבסיס, פלטת הגבהת הביינדינגס, וכד'. וכן גם הקשר הישיר בין רמת הגולש וסגנונו לבין המגלש עליו הוא גולש. שימוש בטכניקת הקרווינג דורשת מיומנות, הפעלת גוף באופן מובנה (במינימום מאמץ), תוך דגש על תזמון ומקצב. הגלישה בקרווינג דורשת למידה, הסיבה העיקרית לכך היא, שמגלש הקרווינג, מבצע סיבוב מהיר וממוקד יותר מהמגלש הקונבנציונאלי, כניסה "כוחנית" תביא את הגולש לתגובה מוגזמת מדי שתצא משליטתו, לעיתים עד כדי נזק בברכיו. חשוב להבין שהקרווינג הוא מגלש שיש לדעת להפעילו על מנת להפיק ממנו את המרב והמיטב….ולהבין על מה כולם מדברים…! קיימים מגלשיים מסוגים ורמות שונות במטרה להתאים לכל גולש את המגלש המתאים לו ביותר מבחינת רמת גלישה, סגנון הגלישה ומספר העונות/שבועות בו הוא גולש.